<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

دورشدم و دلتنگم . . .

 واورس واورس به معنای پرسان پرسانِ...

مثلا،شمره واورس وارس بوکوده،یعنی جویای حال و احوال تون شده...

 واورس.به معنای بپرسِ

واورسه.به معنای پرسیده .

واورسید:بپرسید.

وانهء ورس=نپرس.

وانهء ورسهء=نپرسیده .

وانهء ورسهء گب! 

به معنای حرف و اظهار نظر نپرسیده اس.

به نظرم کاملا طبیعیِ که آدم بابت اظهار نظری خودش و سرزنش کنه.

چرا؟خو آدمیِ دیگه عزیزمن.یهو از دهنش در میره.


صد البته.

 خصوصاااا وقتی نظر آدمو نخواستن.نپرسیده نظر بگی....سرزنش جواب نمیده.تنبی بدنی باید دس بکار شه.


مثلا همین  هاشم آقای همساده.

 به اکرم خانم نونوا گفت،یه ریزه مراقب پسرنوجوون تون باشید.

اکرم خانمی که خانوادگی،خونه ی پریسا خانم  و  هاشم  آقا در رفت آمد بود...

هرچه تو ذهنش  بوده و نبوده.به هاشم آقاگفت/:

هاشم آقا معذرت خواهی کرد.گفت،ببخشید اکرم خانم.من اشتباه کردم.غلط کردم.

پریساخانوم تعریف کرد،

هاشم وقتی اومد خونه.یه راست رفت تو آشپزخونه و

قاشق گذاشت روی اجاق و

چسباند پشت دستش و

گفت،ببین پریسا؟!آه.آه. پشت دستمُ داغ کردم...که منبعد، وانورسهء گب نزنم.

این از این.


 پیش اومده  ما خودمونو بابت  اظهار نظری .رفتن به جایی،یا عملی.شماطت و سرزنش کنیم.واین امر .امر طبیعی محصوب میشه.چرا؟چون مام آدمیم و آدمی جایزالخطاست*_*

ولی خب،میلان کوندرا میگه:

"اما نمی توانیم خود را به خاطر یک احساس سرزنش کنیم.

کاملا ساده است:چون ما ابدا هیچ کنترلی روی احساساتمان ندرایم!"

خوب دیگه.

این ام از این.

       


مامان تلفن کرد احوال بپرسه.

می گم خوب نیستم.

میگه کجات درد میکنه؟

میگم دل ام شور میزنه.میل به غذا ندارم.و  احساس میکنم. دارم دور میشم و

دلتنگم!!!

انگشت های دستم درد میکنه.سرمم همین طور.دهن امم خشک میشه.سردمم هست.

پرسید از کجا؟دور میشی؟

گفتم،انگار از وطنم.

گفت،بسم الله الرحمن الرحیم.دِ پاک دیوانا بئوستی.=دیگه بلکل دیوانه شدی.


*******************************************************************



.



.