<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

یک سکانس!



نظرات 6 + ارسال نظر
amir سه‌شنبه 11 خرداد 1400 ساعت 08:27 http://mehrekhaterat.blog.ir/

راستی یه سوال دیگه هم دارم - شما از کدوم مدل ابیاری استفاده میکنید؟ یعنی مثلا قطره ای هست مدل ابیاری شما یا نه ؟ با "اب پاش گلدان" بهشون اب میدین؟ اگه قطره ای هست که میخوام بدونم از کدوماست ؟ چون سر همین قطره ای بودنه من تو یوتیوب چند مدلشو دیدم که جالب بودن برام.

والا ما با شیلنگ.با دبه،با بطری آب معدنی.پای هر نشاء،به اندازه ی یک لیوان آب یاری می کنیم.پای نهال ها.چهار لیوان یک روز درمیان
ولایت ما جلگه ایِ.آب هوای معتدل و مرطوبی داره.نیاز به آبیاری مکرر نهال و صیفی و سبزی جات نیست.

amir دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 18:41 http://mehrekhaterat.blog.ir/

سلام
خب راستش من اون سالی که نهال گردو گرفتم سعی کردم از توی لیست که مثلا 12 قلم گردو بود ، 10 قلم ( 10 گونه ) شو و از هر گونه یکی دوتا خریدم ، اینم دلیلم این بود که بدونم کدوم گردو اینجا جواب میده و می مونه و محصول میده ، ظرف 3 سال گذشته ، 4 تایی ازشون خشک شدن و از بین اونا که موندن 2 تاشون تا همین 10 روز قبل نشونه هایی از گردو سرشون بود ولی الان من چیزی ازش نمی بینم

تو سال اول کاشت من براشون ابیاری از طریق نخ ( نخ ای که به ظرف اب وصله و یه جوری مثل فیتیله هست ) رو گذاشتم اما الان بعد از دیدن ویدیوهای دیگه تصمیم گرفتم از ست تزریق سرم برای ابیاری قطره ای استفاده کنم و البته این وسط وقتی عملکرد ست تزریق رو دیدم یه ایده ای هم به ذهنم رسید که نمیدونم تا چقدر جواب میده ، بزودی وسایلش رو میگیرم و تست میکنم اگه جواب داد عکسشو تو وبلاگم میذارم تا برای دوستان علاقه مند مفید واقع بشه

اهان ، در مورد نشا ، من شنیدم گوجه ظرف 71 روز محصول میده ؛درسته ؟ من میخوام تو باغمون گوجه بکارم تا محصولات ارگانیک داشته باشیم و مصرف کنیم ، بابت توضیحات هم ممنون ": )

اهان یه چیزی ، سمت ما ، از خاک گیاه که ترکیب ماسه و برگ پوسیده است استفاده میشه و برای کیوی ، بوته کیوی رو توی خاک گیاه و حدود 50 سانت بالای سطح زمین میکارن و بهش اب میدن ، منم میخوام یه همچین کاری کنم نظرتون چیه؟

سوال دوم هم اینکه ایا گوجه به افتاب حساسه؟ یعنی توی سایه نشا باید کاشته بشه یا توی افتاب و باید براش سایه بون درست کنم؟؟؟

و سوال اخرم ، کدوم محصولات باغی بیشترین استفاده رو در سر سفره دارن تا سبد غذاییمون ارگانیک بشه ، نظر من گوجه ( مثلا 6 تا 7 تا بوته ) خیار ( 2 تا بسه ) پیاز و بادنجون و ایناست ؟ دیگه چی؟ نظر شما چیه؟

با تشکر

سلام،
راستش. نظر من اینه که .شما زیاد از حد.به نهال ها آب خوراندین و به قولی خفه کردین طفلی ها رو
پای نهال براده آهن ریختین؟اگه براده آهن نداشتین،یه مشت میخ .اگه میخ نداشتین.ده سانت میله گرد.

اول از همه.
شرایط آب و هوای منطقه تون رو چک کنید.
بعد طبق دما،درخت ها و صیفی و سبزی جات رو آبیاری کنید.
ما توی جلگه ی گیلان هستیم.https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%82%D9%84%DB%8C%D9%85_%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%AF%D9%84_%D9%88_%D9%85%D8%B1%D8%B7%D9%88%D8%A8_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

شرایط آبیاری و نگهداری ،از باغ و دارو درخت..مثال اب خوردن.سهل و اسانه.وازاین جهت.خداوند رو سپاسگزاریم

بله.درست شنیدین.نور کافی و مهرمحبت ببینه، زودتر از موعد گل و گوجه میده

خاک ولایت شما بسیار عالیِ.مناسب سبزی و صیفی و گوجه بادمجون و خیار و فلفل و باقلا و تره و ریحان و شاهی و
جعفری و سیر و پیاز و الی ماسان الله
به نظرم،کیوی کاری عاالی و شگفت انگیزه.

سوال دوم.
گوجه به نور علاقه منده،همچنین بادمجون و خیار و فلفل و باقی سبزی جات.
توی آفتاب کاشته میشه.سایبون رو.شما واسه خودتون.با کلاه حصیری لحاظ کنید.گرما زده نشید

سوال آخر

نظر شما درستِ.
بادمجون سه چهار تا.
پیاز ،
سیب زمینی،
لوبیا چشم بلبلی،
پاچ باقلا،
کدو،
افتاب گردان،
جعفری و دیگر سبزیجات.به مقدار لازم.مثلا یک بسته دونه ی پیاز .یک کیلو سیب زمینی بکارین،چند کیلو پیاز و سیب زمینی می چینید.
مثلا ۱۰۰چوبه=دونه،سیر بکارید.صد بوته سیر می چینید.
مثلا یک بسته بذر جعفری،تا دوسال،کیلو کیلو جعفری می چینید.توجه کردین؟؟می چینید.یعنی ریشه جعفری می مونه و مجدد بر گ های تازه و نو رویش میکنن.با یک مشت جعفری و چند جبه سیر ساتوری.به مقدار مناسب.نمک و زرد چوبه و روغن.برنج آبکش شده و
سبزی پلوی ارگانیک، تناول میکنیدکه عرطرو بوش.هفت آبادی رو بی هوش میکنه

راستی؟یه مقدار ماسه.مثلا یک فرغون، به خاکی که تصویفش، کردین بی افزایین،چند بوته هندونه بکارین،یه وانت هندونه می چینید


نکته ی مهم
سعی کنید. اصول های ولایت رو رعایت کنید.صبح ها و غروب ها.تو باغ باشید و به کشت و زرع، بپردازید.ساعت های دیگه باغ تفتیده و خطرناکه.
اگه محوطه رو با چمن زن تمیز میکنید.سر صبح باشه.
برای آب یاری و چیدن محصولات.غروب ها رو انتخاب کنید.



ممنون از توجه شما

amir شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 19:01

سلام خوبی؟ چه خبر؟

در زمینه کاشت نشا گوجه فرنگی و بادمجون ، میخواستم ازتون چند تاسوال بپرسم ، بپرسم ؟ میدونید چجوریه ؟

سلام .الحمدالله سلامتی و خیر و خوشیِ عزیزان.
سپاس از احوالپرسی تون

هفته ی پیش،
نشاء فلفل دلمه ،فلفل سبز،گوجه و بادمجون و کدو /خربزه معینی کاشتم
======== == ====== ========
با همین فواصل/به عمق چهارانگشت/ چپوندیم تو دل خاکالبته/عمقش/بستگی به قد و ریشه ی نشاء داره.مثلا نشاء هایی که من کاشتم،یک وجبی بودن
آهان.ما یک روز درمیان آبیاری شون می کنیم.روز و شب های بارونی،تا خشک شدن زمین.نیاز به آبیار ی نداره.

بله.بپرسین.اگه بلد بودم پاسخ می نویسم
حال و احوال درخت گردو تون چطوره؟؟امید که با رعایت نکات ایمنی و دور کردن سنگ بلوک و کلوخ وچو چکال،گونی گونی گردو چینید و
لطفا سلام گرم ما را خدمت گل دختر برسانید

باشماق جمعه 7 خرداد 1400 ساعت 10:10

با درود
کلیپ را دیدم
کل مطلبش دادن انرژی مثبت بود
به دخترم میگم این مرد صد میلیون تومنی دنیا بیاید
باید تمیزش هم بکنی
چهره اش دیدنی شد
آخه. وسواسی است
بعد گفت تا ده روز مامانم هست

درود بر شما،
خوشحال ام ازش،انرژی مثبت دریافت کردین

عزیزم
ان شاءالله به سلامتی و مبارکی ،این مرد صد میلیون تومنی تشریف فرما شن وخیرو خوشی به ارمغان بیارن

رسم اینجا اینجورِ که،
تا چهل روز.مادر.دختر و مولودش رو تنها نمی زاره وخوب.بعد چهل.چهره ی وسواسی

باشماق پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 15:50

شاه شمشادقدان خسرو شیرین دهنان
که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان
مست بگذشت و نظر بر من درویش انداخت
گفت ای چشم و چراغ همه شیرین سخنان
تا کی از سیم و زرت کیسه تهی خواهد بود
بنده من شو و برخور ز همه سیمتنان
کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز
تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان
بر جهان تکیه مکن ور قدحی می داری
شادی زهره جبینان خور و نازک بدنان
پیر پیمانه کش من که روانش خوش باد
گفت پرهیز کن از صحبت پیمان شکنان
دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل
مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان
با صبا در چمن لاله سحر می‌گفتم
که شهیدان که‌اند این همه خونین کفنان
گفت حافظ من و تو محرم این راز نه‌ایم
از می لعل حکایت کن و شیرین دهنان

https://saednews.com/fa/post/iadgari-ghzal-nzr-az-srial-ahzar

درود بر شما ،
برام جالب بود.وخوب.چون شما در جریان کاراکتر ایشان بودین.لینکش رو براتون گذاشتم.
وخیلی ممنون از غزل ی که نوشتین

مهرداد پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 13:50

ولی چه بخوای چه نخوای آدما می رن

خداوند اموات شما رو رحمت کنه کاکو❤

بله؛چه بخواییم.چه نخواییم.رفتن شون دست ما نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد