<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

به عناب شکر بارت،. . .


 

 

پ .ن


عنوان


.

.

.

وقتی کنارش می ایستم،خودم رو _کنارِ چاهِ پر آبِ_ تویِ حیاط  بزرگ و پر خیر و برکت شون تصور می کنم.

‌کنارِ چاه.یه درختی بود.با تیغ های فراوان و میوه هایی شبیه زیتون.

رفته بود لونه ی مرغ ها.

تخم مرغ ها رو جمع کرده بود.و حالا _پای چاه_دست می شست .

لابد من خیلی رو درخت قفل کرده بودم ..... .که یهو گفت:غرناب دارِ دختره.=درخت عنابِ

 دُختَره.

زنِ زبر و زرنگ و خوش چهره و

خوش خنده ای بود.

حتی وقتی که 

اخم می کرد و مادر شوهر بازی واسه خاله جان در میآورد.


شب چهار شنبه سوری،عین گربه .تو باغ و حیاط .پشت سرش راه  رفتم.که ببینم چی می چینه؟

چهل برگ=چهل گیاه چید.بعد با جعفری ساتوریش کرد و.،به مخلفات 

،اشپل کوکو اضافه کرد.


بهر حال

رحمت و آمرزش خدا بر ما و

پدر و مادرِ شوهر خاله ..،

این نهالُ.حسین آقا، از حیاطِ خونه ی پدریش؛ از کنار همون چاه؛با کمک خاله جان ،برام  آورده بود.

لاکن!خواستم شما هم، شکوفه و میوه اش را ببینید.( آیکن ؛بچه ها عناب گیلان.عناب بچه هایِ بلاگ اسکای)که بحمدالله؛ امسال به ثمر نشسته بود.



نظرات 1 + ارسال نظر
باشماق جمعه 16 دی 1401 ساعت 06:34

سلام
من شب یک لیوان آب جوش روی سرم با عناب می گذارم
و صبح و هر زمان که بیدار می شوم یک قلوپ می نوشم
کاشکی با توجه به مقاله پیوستی الان که کشور دچار کمی آبی است کاشت عناب را تجویز کنند که نیاز به آبیاری آنچنانی ندارد و در برابر گرما و سرما هم بسیار مقاوم است
ممنون استفاده کردم

سلام بر شما،
شیمی محبت قوربان؛خیلی ممنون از توجه ی شما
نوش جون تون
من عناب تُرد و تازه بیشتر دوست دارم.مث زالزالک،خیلی حال می ده.عناب خشک رو هم.مثلا یه مشت عناب خشک+ یه فنجون آب جوش روش=تا زمانی که آب جوش، به خورد عناب بره و شهد شکر بار پس بزنه،صبر می کنم.آلبالو خشکه رو هم،همین طور می خیسونم
در خصوص فرمایش صحیح تان.پروفسور کردوانی .برای کل کشور .برنامه های این چنینی داشت.منتهی طرح اش رو قبول نکردن...کاشکی به تدابیرش گوش می کردن...
روح اش شاد و قرین رحمت الهی...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.